,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. július 20., péntek

TEJSZÍNES, SONKÁS-CUKKINIS TÉSZTA








 Nagyon szeretem a cukkinit, mindig ültetek legalább egy bokorral a kis veteményesembe. Olyan univerzális zöldség a konyhában,  mert nagyon sokféleképpen felhasználható: rántva, töltve, párolva, grillezve, salátának, levesnek, lecsóhoz adva, pörköltnek, sőt sütik krémjéhez,  palacsinta, muffinok tésztájához is adható.  De még a virágját is ránthatjuk. Nálunk egyébként a rántott változat a legkedveltebb. Most én egy tejszínes-sonkás változatot készítettem.



HOZZÁVALÓK:
-1 közepes zsenge cukkini
-20 dkg sonka
1fej fokhagyma
1fej vöröshagyma
-2 dl tejszín
-petrezselyemzöld
-1 paradicsom
-25 dkg tészta
-olivaolaj, só, bors, ételízesítő

ELKÉSZÍTÉS:
   Elősször lereszeljük a cukkinit, sózzuk és állni hagyjuk.


 Serpenyőben olivaolajat hevítünk, az egész fokhagymát kettévágjuk és megpirítjuk, ettől máris kellemes fokhagymaízű olajat kapunk. Amikor szépen megpirult,  kivesszük, majd a vöröshagymát is megfonnyasztjuk az olajon, ezután rátesszük a felkockázott sonkát,


kicsit lepirítjuk. A közben a  levet engedett cukkinit kinyomkodjuk és hozzáadjuk a sonkához, a paradicsom héját lehúzzuk, apró kockára felvagdossuk és mehet a serpenyőbe. A megmaradt fél fokhagymát belepréseljük a főzőtejszínbe, borsozzuk, adunk hozzá egy kis delikátot, jól elkeverjük  és ráöntjük a cukkinis sonkára. Addig forraljuk amíg besűrűsödik, megkóstoljuk, ha szükséges sózzuk meg . A végén rászórjuk a felaprított petrezselymet és összekeverjük. 
 A tésztát enyhén sós, lobogó vízben kifőzzük, leszűrjük és tálalhatjuk. 


                  JÓ ÉTVÁGYAT!






4 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem a cukkinit! Ezt a receptet is felvettem a jövő heti étrendünkbe! :))

    VálaszTörlés
  2. Hol lehet ilyen tésztát kapni? Még nem tűnt fel nekem sehol... Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ne haragudj,hogy ilyen későn válaszolok,de üdülni voltam. A tészta olaszo.-ból van. De a lidl-ben vagy a penny-ben is szokott hasonló formájú és szinű lenni amikor olasz hét van.

      Törlés
  3. Cukkinit imádom, színes tésztát még nem főztem, de nagyon jól néz ki!:))

    VálaszTörlés