,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. szeptember 29., szombat

BURGONYÁS RAKOTT CSIRKEMÁJ





Már régen kiakartam próbálni ezt a fajta elkészítési módját a resztelt csirkemáj és krumplipüré  egyvelegének. Egy napilap recept rovatában olvastam róla, le is jegyeztem a kisokos füzetembe. Mit főzzek ma ebédre ? - kérdeztem a gyerekeket . Májat sok hagymával - volt a válasz. Szerintem sok háztartásban, mindig lapul egy zacskó fagyasztott máj a frigóban. Én is ha szép csirkemájat látok a hentesnél mindig többet veszek, jól jön mindig egy gyors vacsorára,  akár kenyérrel tunkolva is.

HOZZÁVALÓK :

60- 70  dkg csirkemáj, 2 - 2 fej lila - és vöröshagyma, majoránna, só, bors, pirospaprika, darált paprika, 
1, 5 kg burgonya, tejföl, vaj, forró tej, 4 db tojás, petrezselyemzöld

Szokásos módon elkészítjük a resztelt májat.  A burgonyát sós vizben puhára főzzük, kevés tejföllel, vajjal és forró tejjel összetörjük.
Egy jénait kivajazunk, az aljába belesimítjuk a püré felét, ráöntjük a májat és befedjük a maradék pürével.
A tojást habosra verjük, sóval borssal ízesítjük és ráöntjük a püré tetejére, majd jócskán megszórjuk aprított  petrezselyemzölddel. 




 180°C -os sütőben szép pirosra sütjük.





Köszöntöm blogom új követőit : Juditot és Trollanyut !

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta! Recept mentve ;-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon bejön ez a recept! Ma vacsorára el is készítem:)))

    VálaszTörlés
  3. Annyiban változtattam a recepten, hogy a tetejére borsos,petrezselymes tejfölt tettem a tojás helyett, plusz még reszeltem rá sajtot, és tettem még rá bacon csíkokat is. Mennyei lett. Köszönöm az alapreceptet, nagy sikert aratott:)

    VálaszTörlés