,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. szeptember 9., vasárnap

ISTENI ALMÁS KRÉMES






Ez a süti tényleg isteni, az almától pikáns, a vaníliakrémtől pedig selymesen finom, lágy.
Egy kosár nyári almát hoztam a szüleimtől, gondoltam jó lesz majd almás pitének, csak egy kicsit másképp.


»HOZZÁVALÓK«


-Tészta : - 40 dkg liszt, 20 dkg margarin, 15 dkg porcukor, 1 cs vaníliás cukor, 2 tojássárgája, kb 2 ek tejföl, 1 cs sütőpor
Töltelékek : 
ALMÁS: 
- 1 , 5 kg alma héjastul lereszelve
- 3 - 4 ek cukor vagy ízlés szerint 
- 1 tk őrölt fahéj
VANÍLIÁS KRÉM
- 2 db tojás, 2 ek cukor, 1 cs vaníliás cukor, 2 ek liszt, 3 dl tej, 15 dkg margarin, 10 dkg porcukor
 
  • A tésztához a száraz hozzávalókat elvegyítjük egymással, majd elmorzsoljuk benne a margarint, hozzáadjuk a tojássárgáját és annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta, ezután folpackba csomagoljuk és legalább 40 percre hűtőbe tesszük.  
  • Az almát a cukorral és a fahéjjal megpároljuk és kihűtjük. /  Én előző este elkészítettem / ha híg lenne, egy kis darált keksszel sűríthetjük.
  • A krémhez, a  tojást, a cukrokat, a lisztet a tejjel simára keverjük, majd állandó kevergetés  mellett sűrű krémmé főzzük. 
  •  A vajat a porcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a kihűlt krémet és az egészt tovább habosítjuk. 
  •  A tésztát 3 részre osztjuk, lisztes felületen a tepsi méretére kinyújtjuk ( 20 * 30 cm ) és külön - külön, zsírozott és liszttel megszórt  tepsi hátán, előmelegített,170 °C - on világosra megsütjük.
  • Összeállítás :  Az egyik lapon elkenjük az almás tölteléket, ráfektetjük a második lapot, kicsit lenyomkodjuk és erre simítjuk a krémet, majd befedjük az utolsó tésztalappal.  A süteményt egy éjszakán át pihentetjük, majd másnap felszeletelve, porcukorral meghintva tálaljuk. 



A tetejét porcukorral meghintjük.




  

40 megjegyzés:

  1. Hmmm...nagyon jól hangzik! Alma, vaníliakrém!:)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű a szeleted!:) Hetek óta készülődök almás krémest sütni, remélem minél előbb sor kerül rá! Tetszik a blogod, ahhoz képest, hogy most kezdted nagyon szép és sok a finomság benne.:)) Gratulálok!!!!

    VálaszTörlés
  3. Mekkora tepsin sütöd? Nagyon guszta, hétvégére meg is csinálnám.Ilke

    VálaszTörlés
  4. Ez egy rendkivul finom teszta ,en mar evek ota sutom. Mindent meger.

    VálaszTörlés
  5. Nem ismertem ezt a süteményt. Nagyon jól mutatnak a szeletkék azon a csodás kis tálcán.

    VálaszTörlés
  6. Én most sütöm ezt a különleges pitét,alig várom h,megkóstoljuk! :-)

    VálaszTörlés
  7. Én most sütöm ezt a különleges pitét,alig várom h,megkóstoljuk! :-)

    VálaszTörlés
  8. Én is most csinálom:) meg tufnátok mondani,hogy a tésztát mekkora hôfokon és mennyi odeig kell sütni?:)

    VálaszTörlés
  9. finom...megcsinálom..

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jol nez ki ,meg biztos finom , meg fogom csinalni. Kossz

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól néz ki de a tepsi méretet miért nem írja ki aki a receptet megosztotta? Így saccolva csupán a legkisebb méretü tepsihez elég a tészta mennyisége. Mielöbbi válasz várom ,hogy tudjam alakítani nagyobb méretü tepsihez. Így nehéz de ha ma nem jön válasz akkor teljes átszabással készítem és osztom meg. Ez így adagban 6 személynek még kostolónak sem elég főleg ahol gyerekek vannak..
    Előre is köszönöm,ha még ma este választ kapok ..Üdvözlettel Gabriella Anna..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna ! én egy 32 x 21 cm - es tepsi hátoldalán sütöttem a lapokat, ebből az adagból 15 kocka jött ki.

      Törlés
  12. Gyönyörük a képek!!
    (és a süti is fantasztikusan fincsi lett!) Kössz szépen.

    VálaszTörlés
  13. Szia! Nekem sütés után szétesik a tészta, csak darabokban tudom egymás tetejére halmozni. Szerinted mit csinálok rosszul, világosra sütöttem a tésztát, szerintem nem sült túl. Amúgy isteni finom, ha rájönnék miért esnek szét a tészták akkor tökéletes lenne.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  14. A tészta, egy alap pitetészta és sütés után óvatosan kell vele bánni, mert valóban törékeny.
    Én a megsült tésztát, egy hosszú kenőkéssel fellazítom a tepsiről, ráborítok egy tálcát és avval együtt fordítom át , így egyben maradnak a lapok. Én a három lapot külön tálcára vagy rácsra szoktam borítani és úgy csúsztatom rá a töltelékre. Világosra sütni azt jelentené, hogy akkor jó a tészta, amikor a teteje egy pici színt kap.
    Juditka

    VálaszTörlés
  15. Én is megsütöttem nagyon finom lett, szilikon lapon szoktam kisodorni a tésztát, és azzal eggyütt rácsúsztatom a sütőlemezre ,és levenni is könnyeb ha kisült nem törik össze lap!

    VálaszTörlés
  16. furcsálom a 2 db tojást a krembe a tojás feherjet nem szoktuk beletenni a fözött krembe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bianka!
      A receptet én is így kaptam annak idején, de ha zavar a tojásfehérje , sőt a tojás is akkor el is hagyható.

      Törlés
    2. Legtökéletesebb almás krémes recept!Kipróbáltam!Isteni finom lett!Köszönöm a receptet!

      Törlés
    3. Kedves Diana! Köszönöm és nagyon örülök, hogy elkészítetted :)

      Törlés
  17. Kedves Juditka! Köszönöm a receptet, a családunk minden tagja nagyon értékelte, csodálatosan finom! Többször is megsütöttem és a receptet is tovább adtam. :)

    VálaszTörlés
  18. Hogy szeleteled???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ha egy éjszakát áll hűtőben az összeállított sütemény, másnapra nagyon szépen, éles késsel jól szeletelhető.

      Törlés
  19. Szia Juditka!

    Az otthoni Sutoporbol hany grammot teszel a tesztaba? Az itteni zacskok 16gr-ak. Kb hany percig sutod a tesztalapokat?
    Nagyon guszti a sutid es en is kiszeretnem probalni. Koszonom!

    Szia: ILDIKONL

    VálaszTörlés
  20. Kedves ILDIKONL !
    A sütőpor 12 g Dr. Oetker. A tésztát - sütő függő - kb 8 - 10 percig sütöm, de amikor már kezd barnulni a széle akkor már jó.
    Sok siket hozzá !
    Judit

    VálaszTörlés
  21. Szia. Köszönöm szépen a receptet. most sütöm másodjára(ebben a hónapban) , csak most tortának készül. nagyon finom.

    VálaszTörlés
  22. Ma sutom masodszorra ezt a sutit. Isteni! Tokeletes recept. Koszonom

    VálaszTörlés
  23. Tökèletes csak ennyi nekem ez nagyon bejött

    VálaszTörlés
  24. Szia az ősze gyúrt tésztát meddig kell hűtőbe rakni

    VálaszTörlés
  25. Én nem nagyon szeretem az édes süteményeket. Nem is vagyok nagy sütögető... A férjem kedvéért kerestem olyat, ami igazán krémes. Tudtam, hogy kezdőként nem lesz egyszerű a tésztát szépen kinyújtani, de olyan régóta szemeztem vele, hogy úgy döntöttem, húsvétra megsütöm. Szuper lett!! Imádta a férjem, meg én is! Bár a nyújtással megszenvedtem...és nem egy 30 perc alatt elkészíthető desszert, de megéri a munkát! Én is 20x30-as méretre nyújtottam. Annyi, hogy a vanília krémbe csak sárgáját tettem. Hogy igazán puha legyen, kell neki egy nap a hűtőben. Ajánlom mindenkinek ezt a receptet!

    VálaszTörlés
  26. Isteni lett !Nagyon köszönöm a receptet!Nekem meg van a recept,de pudingkrémmel ,ezzel a krémmel sokkal finomabb.Ezután is így fogom csinálni!

    VálaszTörlés
  27. Szia Juditka, a krémhez a tojás fehérje is kell vagy csak a sárgája?

    VálaszTörlés
  28. Kedves Beáta !
    Kell a fehérje is .

    VálaszTörlés
  29. Kolléganőm sütött ilyet, nagyon finom lett. Szeretném én is kipróbálni. Miután egymásra teszem a rétegeket mennyit kell várni a szeletelésig?

    VálaszTörlés
  30. Kedves Zsuzsi !
    Ha délután elkészíted, másnap lesz a legjobb szeletelni .

    VálaszTörlés