,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. augusztus 24., szombat

ROPOGÓS, MÁKOS - MEGA ROPI





 Ha gyorsat és finomat szeretnétek, ez a mákos rudacska épp megfelelő arra hogy akár vendéget kínáljunk vele vagy filmet nézzünk, de olvasgatás közben is igencsak abbahagyhatatlan ropogtatnivaló. Már többször is készítettem, de sosem eleget. 
Szerintem az összes hozzávaló, minden háziasszony kamrájában megtalálható.
Ígérem nem bánjátok meg ha elkészítitek - sok sikert hozzá.

HOZZÁVALÓK : - 25 - 25 dkg rétes ill. finomliszt, 25 dkg margarin, 1 db tojássárga, fél cs sütőpor, 1 ek só, 8 dkg egész mák, 10 dkg reszelt sajt, 1 kis pohár tejföl ( lehet több ), 
- 1 tojásfehérje - a kenéshez 
- szezámmag - a szóráshoz

-  A tésztához az összes hozzávalót jól összegyúrjuk - ha kemény lenne még tejföllel lazíthatjuk
-  Kb fél cm - es vastagságúra nyújtjuk, éles késsel vagy derelyevágóval hosszabb rudacskákat vágunk ( én 1 x 16 cm - re vágtam. )
- Lekenjük enyhén felvert tojásfehérjével és megszórjuk szezámmaggal.
- Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és 180 °C - os előmelegített sütőben aranysárgára sütjük.








5 megjegyzés:

  1. Szívesen elporogtatnám most a javát ;-)

    VálaszTörlés
  2. Annyira guszta a képeken, ha tudnék, elcsennék egyet-kettőt! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Ez a rúd amolyan száraz, ropogós, vagy inkább puha, omlós? Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom!! Már vagy 5x megcsináltam, igazi közönségkedvenc!! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés