,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. március 21., péntek

~ HABOS ALMÁS ~






Mi kezdjünk 1 kg almával ? - hát süssük meg ezt a finom és egyszerű süteményt.
Hű, ez tényleg gyorsan kész van, az almától savanykásan pikáns, a tojáshabtól pedig könnyed tölteléket kapunk. 
Szóval ez a süti az elronthatatlan kategória, nem bírtam kivárni, hogy kihűljön, szeleteltem, fotóztam és egy csésze teával jóízűen fogyasztottam, na meg élveztem a napsütést  . . . ☼ 

~ HOZZÁVALÓK ~ 
Tészta : - 40 dkg liszt, 18 dkg porcukor, 25 dkg vaj, fél cs sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 3 tojássárgája, 3 - 4 ek tejföl, csipetnyi só
Töltelék : - 1 kg alma, 1 citrom leve, kevés víz, 1 cs főzős vaníliás pudingpor, 3 tojásfehérje, 10 dkg porcukor

- A tésztához a hozzávalókat alaposan összegyúrjuk, majd kétfelé vesszük, az egyik felét a hűtőbe, a másikat a fagyasztóba tesszük.
- Az almákat meghámozzuk, magházukat eltávolítjuk és vékony szeletekre vágjuk.
- Ráfacsarjuk a citrom levét, hozzáöntünk úgy fél dl vizet és kis lángon megpároljuk - arra ügyeljünk hogy ne  essen szét.
- Hagyjuk kihűlni és forgassuk össze a pudingporral.
- A tojásfehérjét egy csipet sóval és a cukorral verjük habbá, majd óvatosan forgassuk a pudingos almához.
- A tészta egyik felét, egy sütőpapírral bélelt  kb 22 x 35 cm - es tepsibe nyújtjuk, villával megszurkáljuk és rásimítjuk a habos tölteléket.
- A tészta másik felét pedig ráreszeljük a tetejére.
- Előmelegített 180 °C - os sütőben kb 30 - 35 percig sütjük.




2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű és tökéletes! Imádom! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, az isteni almás krémesedet is nagyon szerettük, szerintem hasonlóan finom lehet ez a süti is! :)

    VálaszTörlés