,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. október 14., kedd

~ HÚSGOMBÓC BETYÁR MÓDRA ~





Print Friendly and PDF
»HOZZÁVALÓK«
Húsgombóchoz : - 40 dkg darált hús, 2 gerezd fokhagyma, 1 db tojás, 1 kisebb fej vöröshagyma, só, bors, 1 csokor aprított petrezselyem, zsemlemorzsa
Raguhoz : 50 dkg csiperke, 1 fejvöröshagyma, 1 tv paprika, 1 kisebb pritaminpaprika, 3 - 4 ek sűrített paradicsom, pirospaprika, só, bors, 1, 5 dl tejföl, 1 csapott ek liszt, 1 hegyes erős paprika ( elhagyható )

- A darált húst összekeverjük a tojással, ízesítjük és annyi morzsát adunk hozzá, hogy jól formálható masszát kapjunk, majd hűtőbe tesszük.
- Egy nagyobb serpenyőben készítsünk pörkölt alapot, adjuk hozzá a  felkockázott paprikákat, a felszeletelt gombát és a sűrített paradicsomot. Pár percig pirítsuk, majd felöntjük kb 2 , 5 dl vízzel.
- A húsmasszából diónyi gombócokat formálunk és a raguhuz tesszük. Ízesítjük, fedővel lefedjük és készre főzzük, néhányszor megrázogatva a serpenyőt.
- Ha a gombócok megfőttek, a tejfölt csomómentesre keverjük a liszttel majd a raguhoz öntjük. Szükség esetén kevés vízzel hígítjuk, össze forraljuk és galuskával kínáljuk.

17 megjegyzés:

  1. Húh,ez aztán ínycsiklandozó étel! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a receptet, finom lett a főztöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kifogom próbálni, nagyon tetszik a recept. 😀

      Törlés
  3. Fenséges, érdemes elkészíteni! Köszönet a remek receptért! :-)

    VálaszTörlés
  4. Vajon gomba helyett zöldborsóval is finom lenne. Nálunk sajnos nem szeretik a gombát, csak kirántva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csancsa!
      Szerintem igen, de az ízt kissé másfelé viszi, mindenesetre egy próbát megér.

      Törlés
  5. Kipróbáltam nagyon finom lett, köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  6. Koszon a receptet ,kiprobalom.Tetszik 😂

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a receptet én ezt már kipróbáltam nagyon finom volt ízlett a családnak ma megint ezt csinálok csak gomba 🍄 nélkül .felkarikàzott hagymát rakok bele

    VálaszTörlés
  8. Gomba és borso helyett mivel lehetne helyettesíteni.

    VálaszTörlés
  9. Köszi a receptet, kipróbáltam és nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  10. Most találtam meg a receptet, nagy örömömre. Éppen fasírozottban is gondolkodtam. Ez biztosan sokkal jobb lesz.

    VálaszTörlés

  11. Elkészitem szombaton szülinapi vacsora lessz csak a gomba mennyiségét csökkentem és nem szelem turmixolom igy nagyon szuper a nokival

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom biztosan!

    VálaszTörlés
  13. Köszi a receptet, ez vmi nagyon fincsi! Igaz,én a fele gombócot inkább bedobtam fagyóba,mert sokalltam és féltem,hogy eltűnik a finom zöldséges szaft - így pont olyan jó szottyos lett,mint amilyenre vágytam 😊

    VálaszTörlés